بانوی آشپز

پخت غذاهای خوشمزه و لذیذ

بانوی آشپز

پخت غذاهای خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه ترشی آب گوجه مشهدی تند و خوشمزه با کرفس و گل کلم

ترشی آب گوجه مشهدی یکی خوشمزه ترین و خوش رنگ ترین ترشی استان خراسان است که بسیار محبوب می باشد این ترشی خوشمزه سرکه کمی دارد و تمام طعم و مزه آن به آب گوجه استفاده شده در آن است. ظاهر این ترشی بسیار اشتها برانگیز است و شما می توانید به راحتی این ترشی را در منزل تهیه کنید. ترشیجات در بین خانواده های در فصل زمستان بسیار محبوب بوده اما جالب است بدانید ترشی قند خون را کاهش می دهد و همچنین ترشیجات اسید معده را متعادل می کنند و همچنین در کاهش چربی خون نیز بسیار مفید است. در این فصل که گل کلم در بازار موجود است سعی کنید این ترشی خوشمزه را تهیه کنید و به شما پیشهاد می دهیم ترشی مشهدی را زیاد نگهداری نکنید و تازه مصرف کنید تا تمام شود. ترشی آب گوجه مشهدی بسیار حساس به کپک بوده پس حتما ظرف ها و مواد ترشی خشک باشند. با ما همراه باشید با آموزش طرز تهیه ترشی آب گوجه مشهدی تند و خوشمزه با کرفس و گل کلم.

مواد لازم برای تهیه ترشی آب گوجه مشهدی

  • گوجه فرنگی ۸ کیلو
  • گل کلم ۱ عدد متوسط
  • کرفس ۱ دسته
  • سیر دو بوته بزرگ
  • فلفل سیز یا قرمز تند ۱۰ عدد
  • سرکه ۱ لیوان
  • نمک ۷ ق غذا خوری

ترشی آب گوجه مشهدی

طرز تهیه ترشی آب گوجه مشهدی تند با گل کلم و کرفس

مرحله اول : آماده سازی گوجه فرنگی

گوجه ها را بشورید و چهار قاچ کنید و داخ قابلمه با گنجایش مناسب بریزید و روی گاز گذاشته تا به جوش بیاد این مرحله باید ۲۰ دقیقه طول بکشد وقتی این زمان تموم شد گوجه ها را که کمی از حرارت افتادن را داخل صافی بریزید و صاف کنید و زمانی که صاف کردید نمک را به آب گوجه اضافه کنید( اگر غذاساز داشتید می توانید ابتدا گوجه ها را پوره کنید و سپس برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا بجوشد)

 

مرحله دوم : آماده سازی مواد ترشی آب گوجه مشهدی

همه مواد را از شب قبل خوب بشورید و ریز کنید (درشت خرد نکنید) و روی یک پارچه پهن کنید تا خشک شوند این کار از کپک زدن ترشی جلوگیری می کند. سیر را پوست بگیرید و چیپسی برش بزنید.

 

مرحله سوم : تهیه ترشی مشهدی

داخل یک ظرف بزرگ آب گوجه به همراه سرکه را ریخته و تمام مواد را داخلش می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم سپس ظرف های مورد نظر را که شسته و تمیز است را حاضر می کنیم و با ملاقه که تمیز و چرب نیست از مواد ترشی داخلش می ریزیم و در ظرف را خوب محکم می کنید تا هوا وارد ترشی نشود سپس ۱ روز در دمای محیط قرار دهید و سپس بمدت ۱۰ روز در یخچال قرار داد تا برسد. ترشی آب گوجه مشهدی ما حاضر است آن را همراه با غذاهای خود نوش جان کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد